WIJ GAAN DOOR MET HET VERBETEREN VAN DE I-PACE

Onlangs is de nieuwe software-update H264 uitgebracht, die resulteert in geoptimaliseerde accuprestaties en een grotere actieradius. Gezien de grote betrokkenheid van vele I-PACE rijders willen wij graag meer inzicht geven in deze update.

WAARUIT BESTAAT DE UPDATE:

SOTA
Er zijn drie aanvullende modules (TCU, BECM, BCCM) toegevoegd aan de SOTA-lijst. Hierdoor kunnen wij naast de bestaande drie modules dus extra modules op afstand voorzien van een update.

Regeneratief remmen
Het regeneratief remmen is nu sterker gemaakt bij een vollere accu, zelfs als de accu volledig is opgeladen. Voorheen was regeneratief remmen uitgeschakeld bij een volle accu.

Verbeterde efficiency en lagere netspanning door opgedane ervaringen uit de eTROPHY. Regelmatig volledig ontladen van de accu zou de accu kunnen beschadigen. Daarom is er altijd een buffer aanwezig in de accu om deze te beschermen. Door de eTROPHY-races, waarbij zoveel mogelijk uit de accu wordt gehaald, is gebleken dat deze zware accubelasting minder invloed heeft dan gedacht. Daarom is er meer stroom van deze buffer beschikbaar gesteld om aan het effectieve rijbereik toe te voegen.

HVAC-systeem
Wij maken nu meer gebruik van de warmtepomp dan voorheen en minder gebruik van de HV-verwarming. Daardoor dragen de elektromotoren meer bij aan de verwarming en neemt de vloeibaarheid van de olie ook eerder toe, waardoor wrijving en weerstand verder afnemen.

Gewijzigde koppelafgifte leidt tot verbeterde efficiëntie in de ECO-modus. De verdeling van het aandrijfkoppel over de voor-/achterwielen in de ECO-modus is aangepast van F0 R100 naar F30 R70. Dit resulteert er namelijk in dat de elektromotor voorin eerder opwarmt en dus efficiënter is.

Aanpassingen aan het temperatuurmanagement sluiten de actieve lamellen in de grille vaker om de aerodynamica te optimaliseren.
De actieve lamellen sluiten nu vaker, omdat wij hebben geconstateerd dat er minder koeling nodig is dan gedacht, zeker in koudere landen.

Berekening van actieradius
Aangepaste algoritmes leiden tot een accuratere berekening van de daadwerkelijke actieradius. Bij de nieuwe berekeningen speelt de rijstijl van de bestuurder een grotere rol.