Een wereld zonder emissie, zonder ongelukken, zonder files. Het is onze ambitie om onze samenleving veiliger en gezonder te maken, en onze leefomgeving schoner, door middel van niet-aflatende innovatie. Onze producten en diensten optimaal af te stemmen op de snel veranderende wereld om ons heen.
GEEN EMISSIES
Sinds 2007 hebben wij de CO2-emissies van onze productiefaciliteiten teruggebracht met 50,7%* per auto en tussen 2007 en 2017 hebben wij de gemiddelde CO2-emissies van ons Europese wagenpark met 36,1% gereduceerd.
Dit wordt mogelijk gemaakt door ons groeiende aandeel aan hybride en elektrische modellen, waaronder de Jaguar I-PACE, de eerste volledig elektrische premium SUV ter wereld. In ons hele productienetwerk werken wij ook aan CO2-neutrale bedrijfsprocessen; bijvoorbeeld met het gebruik van 100% hernieuwbare, CO2-neutrale elektriciteit op alle locaties in Groot-Brittannië.
Sinds 2007 hebben wij de CO2-emissies van onze productiefaciliteiten teruggebracht met 50,7%* per auto en tussen 2007 en 2017 hebben wij de gemiddelde CO2-emissies van ons Europese wagenpark met 36,1% gereduceerd.
Dit wordt mogelijk gemaakt door ons groeiende aandeel aan hybride en elektrische modellen, waaronder de Jaguar I-PACE, de eerste volledig elektrische premium SUV ter wereld. In ons hele productienetwerk werken wij ook aan CO2-neutrale bedrijfsprocessen; bijvoorbeeld met het gebruik van 100% hernieuwbare, CO2-neutrale elektriciteit op alle locaties in Groot-Brittannië.
GEEN ONGELUKKEN
94% van de ongelukken op onze wegen wordt veroorzaakt door menselijke fouten. Wij werken aan het terugdringen hiervan met onze focus op Human Machine Interface (HMI) en technologieën voor autonoom rijden.
Voor alle nieuwe Jaguar en Land Rover modellen is een uitgebreid programma bestuurdersondersteunende systemen beschikbaar, waaronder Driver Condition Monitoring dat detecteert of de bestuurder slaperig begint te worden en bijtijds waarschuwt dat u een pauze moet nemen.
94% van de ongelukken op onze wegen wordt veroorzaakt door menselijke fouten. Wij werken aan het terugdringen hiervan met onze focus op Human Machine Interface (HMI) en technologieën voor autonoom rijden.
Voor alle nieuwe Jaguar en Land Rover modellen is een uitgebreid programma bestuurdersondersteunende systemen beschikbaar, waaronder Driver Condition Monitoring dat detecteert of de bestuurder slaperig begint te worden en bijtijds waarschuwt dat u een pauze moet nemen.
GEEN FILES
Wij onderkennen dat de vervoersinfrastructuur wereldwijd zijn grenzen bereikt. Dankzij een nieuwe generatie slimme technologieën op onze wegen en in onze auto's kunnen wij beginnen verkeersstromen te optimaliseren en chauffeurs routes aan te bieden die ze om de juiste redenen onthouden.
Als onderdeel van ons onderzoek naar hoe wij autonoom rijden in onze toekomstige producten kunnen ondersteunen, testen wij actief met Green Light Optimised Speed Advisory (GLOSA) – intuïtieve technologie die uw optimale snelheid berekent om afremmen of stoppen bij rood licht te verminderen en de duur van elke reis te verkorten.
Wij onderkennen dat de vervoersinfrastructuur wereldwijd zijn grenzen bereikt. Dankzij een nieuwe generatie slimme technologieën op onze wegen en in onze auto's kunnen wij beginnen verkeersstromen te optimaliseren en chauffeurs routes aan te bieden die ze om de juiste redenen onthouden.
Als onderdeel van ons onderzoek naar hoe wij autonoom rijden in onze toekomstige producten kunnen ondersteunen, testen wij actief met Green Light Optimised Speed Advisory (GLOSA) – intuïtieve technologie die uw optimale snelheid berekent om afremmen of stoppen bij rood licht te verminderen en de duur van elke reis te verkorten.
We begrijpen dat er meer nodig is dan nul uitlaatemissies en een ander rijgedrag om duurzame veranderingen te bewerkstelligen. Daarom wordt elke fase van de ontwikkeling van een nieuwe auto gebaseerd op principes van een circulaire economie, met gebruik van een systematische aanpak om onze totale impact op de planeet te reduceren.
Van de Britse fabrieken heeft gerealiseerd dat er geen afval meer wordt afgevoerd naar stortplaatsen.
Ton metaalafval is tussen 2013 en 2019 gerecycled en vervolgens gebruikt in lichtgewicht aluminium carrosserieën.
Artikelen voor eenmalig gebruik zijn verwijderd uit onze hele onderneming, van wegwerpbekers tot verpakkingen voor auto-onderdelen.
*Als gevolg van grotere productie-aantallen, het optimaliseren van de productmix en efficiencyverbeteringen in onze fabrieken in Groot-Brittannië, Oostenrijk, Brazilië en bij de joint-venture in China.